Prisen har igen i år været en stor succes, hvor brugere af Børn i byen har afgivet i alt 19.084 stemmer på de nominerede. Vi har i år 10 vindere, som blev kåret til vores store prisoverrækkelse under modeugen til CPH Kids.
Sidste år introducerede vi i samarbejde med CPH Kids , hvor det er forbrugerne, der afgør hvem der skal nomineres og i sidste ende stå som vinder. Vi kårede det bedste danske og internationale børnetøjsmærke, det bedste økologiske børnetøjsmærke samt det bedste børneskomærke. Derudover kårede vi også den bedste danske børnewebshop og for københavnerne den bedste børneforretning, børneoplevelse og det bedste børnevenlige spisested. Vi har i år udvidet med to nye kategorier; Københavns bedste legetøjsforretning og Københavns bedste børneskoforretning.Børn i byen prisen
Se billederne fra prisoverrækkelsen i TAP1 fredag den 10 august 2012.
"At vinde denne pris har gjort os endnu mere kvalitetsbeviste, men ikke mindst er Jeg og mine medarbejdere virklig stolte over at have vundet denne titel."
- Fridrik Weisshappel, ejer af Laundromat
"Det var en meget stor glæde for os at vinde byens “bedste børnesko”. Det har løbende gennem året været samtaleemne blandt kunderne i vores butik. Prisen giver helt sikkert anerkendelse."
- Katrine, ejer af Søstjernen
”For Angulus betyder det rigtig meget at være med i Børn i Byen Prisen – at blive nomineret er en anerkendelse, som vi lægger meget stor vægt på, fordi det er udtryk for slutbrugernes opfattelse af os. Og at vinde prisen er bare den ultimative optur, netop fordi det er forbrugerne, der har talt”
- Christian Dawe, direktør Angulus
"Det har været rigtig godt for Katvig at modtage Børn i Byens pris for bedste bæredygtige børnetøjsmærke. Vi har klart kunne bruge det som en blåstempling. Og så er det jo forbrugerne der stemmer hvilket gør æren endnu større."
- Vigga Svensson, ejer af Katvig
”At H&M har vundet Børn i Byen prisen for bedste udenlandske mærke, betyder rigtig meget for os. Vores kunder er utrolig vigtige for os, og at de vælger at købe H&M-tøj til deres børn, og at vi er deres foretrukne udenlandske mærke, er vi selvfølgelig meget glade for. Vi vil gøre alt for fortsat at kunne tilbyde vores kunder mode og kvalitet til bedste pris til hele familien”.
- Christina Jørgensen, Presse H&M
"For molo har det været en stor ære at vinde Børn i byen prisen hele to gange. Især fordi det er en brugerbaseret afstemning, så det reelt set er slutbrugerne, der har det afgørende ord. Derudover har det internationalt set været en 'krog' at hænge sit mærke 'op på'. Det siger mere end så mange andre ord, at man er blevet valgt til det 'bedste danske børnetøjsmærke', når man er i kontakt med udlandet både PR- og forretningsmæssigt. På den facon har prisen stor værdi. Ligesom vi generelt set synes, at prisen er med til at sætte fokus på børnebranchen, som ofte ligger under for de voksne, og det mener vi, at hele branchen nyder godt af."
- Rikke Jepsen, marketingchef molo
"At vinde Børn i Byens pris som 'Københavns bedste legetøjsbutik 2012' var for os et kæmpe skulderklap som gav os en masse motivation og lyst til at gøre oplevelsen for vores kunder endnu bedre."
Signe, ejer af Karusella
,,At vinde Børn i byen prisen i 2011 og 2012 har betydet to vigtige ting for Limonade; det ene er den store anerkendelse fra Limonades eksisterende kundekreds, det andet er den positive opmærksomhed, som en så fin og brugerbestemt pris betyder. Vi er rørte over og glade for, at Limonade er et sted i København og på internettet, som har en plads i kvalitets- og stilbevidste forældres hjerter. Og som flere og flere kender til, bl.a. takket være Børn i byen."
- Karen, ejer af Limonade
"Det har haft meget stor betydning for hele team'et hos House of Kids, at vi har fået prisen for Bedste Børne Webshop to år i træk. Det giver meget stor arbejdsglæde i huset, og øger lysten til at fortsætte udviklingen af shoppen. Særligt den gode kundeservice og ikke mindst trygheden ved at handle online, har vi med prisen fået bekræftet er den afgørende faktor for mange kunder i forhold til hvor de vælger at handle. Det har været en fantastisk dejlig oplevelse."
- Helle, ejer af House of kids
"At modtage prisen ” Winner of Børn i byen pris 2012” har betydet at vi i Zoo København har fået anerkendelse for noget af det vi arbejder for. Nemlig det at være et attraktion som skaber de bedst tænkelige rammer for børn. En ramme hvor børn får en holdning til og forståelse af naturen og dens mangfoldighed gennem oplevelser baseret på en vedkommende, aktiverende og underholdende formidling. Ligeledes giver det positiv genklang i hele Zoo medarbejderstab at en sådanne pris tildeles os, da dette betyder at vores daglige kontakt i haven med børn er vigtigt og tilsyneladende bliver værdsat."
- Britta Ankersen, marketingschef Zoo