Paraply-uden-logo.dk

Paraply uden logo normal620
Paraply-uden-logo.dk
Frederikshalsvej 6
8300 Odder
Alle
Website Rediger

Beskrivelse Redigér

Paraplyer er til andet end regn – eller er de?
Salgsfremmende paraplyer er det store hit i reklamebranchen. Serigrafiske firmaer står på spring med tilbud om de laveste priser på markedet for logoparaplyer. Annoncører kan købe det hele hurtigt på nettet leveret til tiden med en angivelig hurtig og venlig service. Man lover kvalitet og salgsfremme på en gang; og paraplyerne vil kunne modstå selv de mest regnfulde dage. At disse pragteksemplarer skulle kunne klare sig i al slags ’Gajol vejr’ er så en anden sag. Vi ved jo godt alle sammen, at nogle af de paraplyer, man nærmest får i nakken og det ganske gratis, bestemt ikke er værd at skrive hjem til ’tante Agathe’ om. De dækker ikke ordentligt, så man alligevel kommer halvvåd hjem, og der skal kun en kraftig vind til, før det går galt. Paraplyer med indbygget kommercielt nakkedrag opgiver ævred med et eneste sus fra vikingegravene på Lindholm Høje, og tilbage står man med et underligt forvitret skelet af stivere. Mest af alt ligner den nu en finurlig skulptur, konstrueret af den hedengangne kunstner Robert Jakobsen. Sådan en åben koncert i det kolde stormomsuste danske sommervejr vil hurtigt blive til paraplyernes jammerplads, når de alle folder sig ud i den forkerte retning og ligner rækker af stynede popler på en idyllisk gadeside.

Når alt det er sagt, er der imidlertid også noget andet, der trænger sig på. For selvfølgeligt kan man altid finde en kvalitetsparaply, der både dækker og holder! Men hvem siger egentligt, at bæreren af en paraply er interesseret i at gå rundt og ligne en omvandrende reklamesøjle? Henover den billige dug står et prangende navn eller et logo – ja sågar i nogle tilfælde begge to (!). Man kan jo bare lade være ville nogen sige, og til det er svaret kun ja. Men den slags har altid en tendens til at snige sig ind på en. Et øjebliks svaghed, et ubevogtet øjeblik og man hænger på rollen som den mobile reklamestander, der nedsætter virksomheders reklameudgifter med millioner af kroner. Det er som med de gamle reklamer i postkassen sendt med ’snail mail’. I dag er de i stigende grad afløst af det nye smarte koncept med cookies på nettet og reklamer man altså sådan lige er nødt til at klikke sig ud af, når man ikke gider læse dem. Det er en kommercielt organiseret åndelig voldtægt af hele befolkningsgrupper, der aldrig har efterspurgt alt den megen spam. Og så siger man oven i købet, at i markedssamfundet er det forbrugeren, der er kongen – den enevældige hersker, der bestemmer, hvad der skal produceres af varer og tjenester.

Den logofrie paraply borger i det mindste for to ting. For det første behøver producenten ikke at tage hensyn til reklameomkostninger, der med djævelens vold og magt skal nedbringes. For det andet er man befriet for annoncørernes dæmoniske snigende indtrængen i ens privatliv. Det er som med de gammelkendte logoer vi satte på vore døre tilbage før årtusindeskiftet – Reklamer, nej tak! Måske vi skulle have en paraply, eller endnu bedre en T-shirt, sweatshirt eller trøje, hvorpå der står: Logoparaplyer – nej tak! Man er vel herre over hvad man skal gå rundt og skilte med eller er man?

Faciliteter Redigér

Vi kender ikke faciliteterne for dette sted.

Kategorier Redigér

Skriv anmeldelse

Log ind her for at skrive en anmeldelse.