Dyrene i Hakkebakkeskoven er en levende, engagerende og morsom forestilling, som tager børn alvorligt som publikum og leverer det bedste børneteater inden for genren.

Dyrene i Hakkebakkeskoven
Brug for alle

Utryghed præger Hakkebakkeskoven. De små dyr lever i konstant frygt for at blive spist på deres tur gennem skoven, og det vil Morten Skovmus gerne gøre noget ved. Så han afholder et stormøde, skriver en ny lov og får ændret på tingene. Men undervejs lærer han også, at alles egenskaber kan vise sig nyttige, og man i en kritisk situation pludselig kan få hjælp fra uventet kant: fra en klodset men kløgtig bagerdreng, en musikalsk snyltemus eller en snedig, og meget kødsulten, ræv.

Teater V opsætter den klassiske, fantasifulde fortælling fra 1953 skrevet af norske
Thorbjørn Egner. Egner illustrerede, dramatiserede og satte selv musik til f.eks. Karius og Baktus, Klatremus og de andre dyr i Hakkebakkeskoven og Folk og røvere i
Kardemommeby. I denne forestilling fremføres fine sange som Peberkagebagesangen, Klatremus' vuggevise og Bamsesfars fødselsdag. Og som et barn fra salen kommenterede, et øjeblik, da der var helt stille: “Det er god musik!

GlassalenHviner af fryd

I det hele taget er Teater Vs forestilling af sjælden høj kvalitet, fyldt med underfundigt skuespil, sjove karakterer, små twists og indforståede referencer rettet mod både børn og voksne. Skuespillerne engagerer børnepublikummet på klassisk vis ved at stille spørgsmål ud i salen, hvilket får ungerne til at hvine af fryd; særligt når de sidder inde med viden, som karakteren ikke kender til - endnu. Selv som forældre bliver man overraskende godt underholdt, og personligt grinede jeg højt flere gange. Så tag ungerne i hånden, gå i Glassalen og nyd børneteater på højt niveau.

Børn i byen giver Dyrene i Hakkebakkeskoven 5 ud af 5 stjerner ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Forstillingen spiller frem til den 19. maj 2019.
Varighed: 1 time og 50 minutter inkl. en pause.