Børn i byen har været i Cirkus Summarum - en magisk oplevelse!

Cirkus Summarum er noget af det, børn ser mest frem til i sommerferien. Oplevelsen som helhed indeholder alt, hvad børn drømmer om, og i det øjeblik du træder ind på pladsen, åbner der sig en munter, skæv og magisk verden; en anden dimension fyldt med finurlige figurer fra Ramasjang, flotte aktiviteter, sæbebobler, popcorn - og selvfølgelig en fantastisk forestilling.

I år fejrer Cirkus Summarum 10 års fødselsdag og har samlet de fleste af børnenes favoritter fra Ramasjang i én forestilling: Bamse, Chico, Motor Mille, Rosa fra Rouladegade, Hr. Skæg, Kristian, Sprinter Galore, Heino, Signe Lindkvist og Jakob Riising

Højt tempo og feel good

Cirkusdirektøren er kommet til at love lidt for meget, Bamse frygter, alle har glemt hans fødselsdag, og Heino vil så gerne være god til noget. Cirkus Summarum er fuld af elskede karakterer fra Ramasjang, melodier vi alle kender og skønne gakkede optrin, som især vidner om at Signe og Jakob er tilbage. Desuden optræder Motor Mille med et akrobatnummer, som får børnene til at tabe kæben af benovelse. Forestillingen er ren feel good og hele teltet er inviteret med til bamses fødselsdag.

Forestillingen er afvekslende og holder et højt tempo, som desværre også gør, at nogle af optrinnene afvikles så hurtigt, at børnene ikke når at være med på præmissen. Forestillingen virker ikke helt så ambitiøs musikalsk og koreografisk som tidligere år og mangler den primære gennemgående fortælling, som får publikum med følelsesmæssigt - og et showstoppernummer, det øjeblik, hvor man løftes til et anden sfære, bliver følelsesmæssigt berørt og gribes om hjertet. Dette var særlig vellykket i forestillingen fra 2012, som Natasha Arthy, Oliver Zahle og Steen Koerner stod bag.

Men Cirkus Summarum holder som altid et rigtig højt niveau og sørger for, at både små, store og  voksne er virkelig godt underholdt hele vejen igennem.

Vores familie forlod som altid pladsen i højt humør - og helt klar til næste år!

⭐️⭐️⭐️⭐️ til Cirkus Summarum 2018

Muskelsvindfonden arbejder for, at alle børn skal have mulighed for at være børn, uanset om de har et handicap eller ej. At alle har mulighed for at være en del af legen, fordi det er sjovest, når alle er med.

Det er et ønske at skabe plads til forskelle, og når man køber billet til Cirkus Summarum eller handler mad, is eller merchandise på cirkuspladsen, går overskuddet blandt andet til, at Muskelsvindfonden kan arrangere sommerlejre for børn med muskelsvind.

Cirkus Summarum spiller i Aarhus og Kbh - tjek, om du skulle være heldig at nå at få billetter lige her