”Jeg kan huske alting” er et fantastisk lille teaterstykke i børnehøjde, fortalt med varme og humor og en umættelig appetit på livet!

Det kan varmt anbefales at lægge vejen forbi Anemoneteatret og opleve det omrejsende Teater Mys ”Jeg kan huske alting”, hvis man har børn i børnehavealderen. Som voksen kan man næsten huske, hvordan det er at være tre år igen, og tilskuerbørnene genkender stykkets skildring af hverdagens logik, hvor grænsen mellem fantasi og virkelighed flyder ud.

Mette – eller My som hun kalder sig – henter os i Anemoneteatrets cafe og inviterer os inden for i et rundt, hvidt beduinagtigt telt med en lille stofdør. Vi bliver bedt om at tage skoene af, inden vi sætter os på enten bænkerækken bagerst eller en puderække på gulvet. På gulvet foran os står en stor tremmeseng, som giver My størrelsen af et barn. Præcis som vi kender det fra Tv’s Omsen og Momsen. Den her seng har bare 3, 10 … nej 1000 funktioner, og vi er rigtig godt underholdt i den gode halve time, stykket varer.

Tryllebindende hverdagsfortælling
Vi er inviteret inden for i trygge og kendte omgivelser, og vi begynder den magiske hverdagsfortælling på børneværelset, men kommer blandt andet også med på tur i børnehaven og et smut hjem forbi mormor og morfar. Det lille publikum er tryllebundet og nogle vinker med, når en lille dukke på sengen vinker farvel til sin mor og sin far.  Den livsglade replik ”Jeg elsker at være her” bliver en lille rød tråd gennem stykket, og henviser til både stort og småt; at være til i verden, at ligge i sengen, at være mig i min familie...

Stjernepuden på sengen åbnes, så vi får øje på de funklende stjerner, der bor inde i puden og som også dukker op bag ved sengen. Det er utrolig stemningsfyldt, og My kigger intenst på de enkelte børn og smiler, mens hun fortæller. Det er i det hele taget (også) et meget sanseligt stykke: I takt med fortællingen dukker lyde op en efter en, og vi lytter intenst efter lydene, når de forsvinder igen en efter en.

Efter klapsalverne er forstummet, ugler My min 3½-årige datter i håret og siger; ”hun er den perfekte aldersgruppe for stykket!”. Jeg må give hende ret.

Spilleperiode: Den 21. oktober - 8. november 2015.
Aldersgruppe: 2 til 6 år.