Giv dig selv og din baby nogle fantastiske oplevelser med motion. Mens du får rørt dig lidt, kan motionen stimulere babys udvikling og motorik. Vi guider lige her.

Den med plask: Babysvømning

Gør din baby fortrolig med vand og få nogle skønne oplevelser sammen, hvor du også får rørt dig. I mange svømmehaller er der fokus på, at moren får rørt sig, når baby har tumlet rundt i vandet, spist og efterfølgende tager sig en lille lur. 

Tip: Du får 20% rabat på entre i DGI-byen 

Tjek: De 5 varmtvandsbassiner til babysvømning

Den hyggelige: Babygymnastik 

Mange steder i byen tilbydes babygymnastik og rytmik, hvor det er baby, der er i fokus. Det er øvelser og leg med dit barn, som er med til at styrke dets kropsbevidsthed og motorik. Efter timen er der tid til en lang gåtur med barnevognen, for det er helt sikkert, at den lille tager sig en god, lang lur.

Tjek for eksempel: Pernilles børnerytmik (Du får 50% rabat med Børn i byen Klubben)

Tjek: Guide: Byens 5 babyrytmikhold

Den i det fri: Trilletræning

Få sat skub i konditionen efter fødslen fx med Trilletræning, som er gåture med barnevognen og styrkende øvelser - altsammen foregår i det fri. Tjek næste tur lige her og kom afsted og få røde kinder og smil på læben. 

Den med ro: Yoga

Har du brug for at få styrket din krop ovenpå fødslen, så er yoga et godt bud på effektiv træning – også selvom du ikke har dyrket yoga før. Mange steder kan du have baby med til træningen. 

Tip: Du får 50% rabat på yoga hos Ascend Studio med Børn i byen Klubben.

Den med rytmer: Babydans 

Tag baby med til babydans og tag en svingom med din guldklump. Her er garanti for grin, hyggeligt nærvær og pulsen kommer op. Din baby vil elske det. 

Tip: Tjek også De 5 barselshuse, som tilbyder en rækker aktiviteter for byens babyer.  

 

Fotos: 1) iStock 2) Shutterstock 3) Pexels 4) Rasmus Cornelius 5) Romeika Cortez