Børn i byen har været inde og se Eventyrteatrets aktuelle julemusical, ”Julehjertet”. Forestillingen er en familiemusical, hvor store som små er garanteret fantastisk underholdning og høj julestemning.

I ”Julehjertet” er julen i fare, og den eneste nisse, Kastanje, som kan nå at pakke alle gaverne ind til juleaften, er blevet væk. Hendes venner, Hasle og Nellike, tager ud på en lang rejse for at finde hende. Her møder de alle mulige slags nisser på deres vej; reggaenisser, tyske juletræsnisser og guldnisser. Mon de finder Kastanje og redder julen?

Stærke skuespilpræstationer

”Julehjertet” er enormt sjov og hele salen griner under hele forestillingen. Musicalen har nogle stærke karakterer i rollerne, som bærer musicalen virkelig flot. Man må især fremhæve Mathias Niclasen, som spiller en tysk juletræsnisse ved navn Hansi, der får publikum til at grine højlydt. Også Desiree Pedersen (Nellike), Sophia Bircow (Kastanje) og Jacob Spang Olsen (Hasle) er alle meget overbevisende i deres roller. Alle de forskellige nisser er et fantastisk kreativt twist til det klassiske juleeventyr. Det er ikke, hvad man forventer, når man går ind og ser et juleeventyr, men derimod en positiv og sjov overraskelse.

Det er kun børn og unge, der spiller med i alle Eventyrteatrets forestillinger, hvilket appellerer fantastisk til de børn, der sidder som publikum. Ikke kun skuespillet er helt i top - også koreografien er virkelig gennemført, fængende og underholdende. Kostumerne og kulisserne er også enormt kreativt lavet og drager alle aldre.

Julestemningen 100% i top

Elvira på 12 år fortæller, at forestillingen var god, spændende og nem at følge med i. Stykket varer en time, men Elvira følte slet ikke, at der allerede var gået en time, da forestillingen var færdig. Sangene fik Elvira i julestemning, og hun kunne godt finde på at spille dem derhjemme i juletiden. ”Man fik helt lyst til at synge med på sangene” siger hun. Elvira lagde særligt mærke til Desiree Pedersen (Nellike), som hun synes var meget dygtig og levede sig ind i rollen på den helt rigtige måde.

Teaterleder, Susanne Vognstrup, indledte forestillingen med at sige: "Vi håber, at I efter denne forestilling er varme helt inde i julehjertet". Susanne Vognstrup fik i den grad sit ønske opfyldt - Børn i byen gik fra Tivolis Glassal i en fantastisk julestemning, meget varme helt inde i julehjertet.

Billetterne til forestillingen inkluderer gratis entré til Jul i Tivoli, så man kan jo passende slendre en tur i den smukke Have enten før eller efter forestillingen. Lad os bare sige, at det i hvert fald ikke hiver julestemningen ned. Haven er helt overdådigt pyntet op og understreger kun den glade julemagi, som Eventyrteatret fylder os med i "Julehjertet".

Fem ud af fem stjerner: ★★★★★
Julehjertet spiller i Glassalen, Tivoli
Spilleperiode: 25. november - 17. december 2017