EsBørn i byen redaktionen har testet Escape Room på Østerbro. Her prøvede vi kræfter med det gådefulde Da Vinci spilrum - men slap redaktionen mon ud i tide? Læs vores anmeldelse og få svaret!

Mystik på Østerbro

Escape Room by Midgaard Event holder til i et blåt hus på ydre Østerbro, nærmere bestemt på Aldersrogade 6A. Da vi ankommer, modtages vi af kutteklædt personale, der beder os tage plads i et af venteværelserne. Der er indrettet med Chesterfield sofaer, victorianske lænestole og søjler fra gulv til loft. Stedet emmer af mystik og gåder, og vi kommer hurtigt i den rette stemning. Inden længe hentes vi af en Gamemaster, som fører os til et af stedets tre Da Vinci spilrum. Her får vi mulighed for at vælge sværhedgrad, og en smule overmodigt vælger vi "ekspert-niveau", der betyder, at vi kun kan få et hint hver 10. minut. Vores mobiltelefoner og andre personlige ejendele låses inde, og vi modtager et brev fra historieprofessoren Johannes Klosterberg, der fortæller os, at Den Hellige Gral er i fare.

Den Hellige Gral

I spilrummet har vi nu 60 minutter til finde nøglen til Den Hellige Gral og koden til udgangsdøren, ellers vil rummet blive fyldt med en "giftig gas"! Opgaverne varierer i både stil og sværhedgrad, og vi er tvunget til at samarbejde og tænke kreativt. Vi kommer godt fra start, og får hurtigt knækket de første koder, men spillet er svært, og tiden går hurtigt - især når man kun kan få et hint hvert 10. minut. Trods modgang og frustration, har vi det sjovt, og vi både griner og begejstres undervejs. Æstetikken og indretningen er inspireret af Dan Browns bestseller "The Da Vinci Code", og er virkelig gennemført. Vi lever os 100% ind i historien og spillet, men når desværre ikke ud i tide. Vi mangler ca. 2-3 opgaver, og klarer dermed 80% af spillet. Vi er en smule skuffede, men samtidig høje ovenpå den fede oplevelse.

Også for børn

Trods vi var seks voksne kvinder af sted, er Escape Room også for børn! Stedet har jævnligt besøg af børnefamilier, og børn kan sagtens være med, så længe de er i følgeskab med en voksen. Gåderne er svære, men ikke umulige. Stedet bestræber sig på at give alle en god oplevelse, og det er derfor muligt, at vælge sværhedsgraden "Junior", hvor der hjælpes mere end normalt.
Læs mere om Escape Room for børn og unge HER.

Børn i byen redaktion

Selvom vi ikke nåede ud i tide, kan vi absolut anbefale at prøve Escape Room!