De nye illustrerede udgivelser af Harry Potter-bøgerne har fået enorm succes verden over. Børn i Byen har fået fingrene i den nyeste bog og har svært ved at få armene ned af begejstring!

I 15 år har J.K. Rowlings bøger om Harry Potter tryllebundet både børn og voksne. Nu bliver de populære bøger genudgivet med farvestrålende og fortryllende illustrationer, så den nye generation af børn kan få en smuk og let spiselig introduktion til troldmandsuniverset. Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer er anden bog i Harry Potter-serien, der er udgivet med illustrationer af prisbelønnede Jim Kay.

harry potter og hemmelighedernes kammer illustreret udgave

I Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer drager Harry tilbage til troldmandsskolen Hogwarts efter en frygtelig sommerferie hos Dursley-familien. Men selv på skolen kan Harry ikke slappe af, for der begynder pludselig at opstå uhyggelige angreb på skolens elever. Harry forsøger at opsøge kilden til de mystiske angreb, og opdager at Hemmelighedernes Kammer er blevet åbnet og et uhyre sat fri...

Jim Kays smukke illustrationer fryder og overrasker læseren undervejs i historien. Hver gang man vender en side i bogen er det en ren fornøjelse, for de mange illustrationer er så dybe, smukke og humoristiske, at bogen til tider opleves mere levende end de populære Harry Potter-film. Historien kommer endnu mere til live ved hjælp af en særlig visuel effekt: Siderne skifter nemlig til sorte sider med hvid tekst på udvalgte tidspunkter, der giver historien et endnu mere dramatisk indtryk, som bidrager til den dragende læseoplevelse.

fønix harry potterDe illustrerede udgaver af Harry Potter-bøgerne er indiskuterbare must-haves for alle Harry Potter fans. I modsætning til de mange tidligere genudgivelser af Potter-bøgerne, der kun har haft nye forsider, tilbyder disse illustrerede bøger helt nye fortolkninger af Harry Potter-serien, der i sig selv er en oplevelse at bladre igennem. Og så ser den forresten også smuk ud på bogreolen!

For dem, der er vokset op med Harry Potter, er der her en skøn mulighed for at præsentere bøgerne til de nye generationer, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med troldmandsuniverset. De nye Potter-læsere får i Jim Kays illustrerede udgave et spændende og unikt format, mens de gamle læsere kan forelske sig i den nye magi, der udfolder sig på siderne.

Bogen fungerer optimalt til frilæsning, men er også særdeles velegnet til højtlæsning. Lad endelig børnene se med i bogen undervejs!

Tredje bog Harry Potter og fangen fra Azkaban er sat til at udkomme i oktober 2017.

Alderstrin: 8+