Et tikkende bornholmerur i en gammel dames stue. En næsten levende kat. En uendelig ønskeseddel. Og en utrolig 100-års-fødselar. Der er mange skønne indslag, som til sammen giver en utrolig teaterforestilling for et ungt  publikum.

Det føles som om tiden står stille, mens liv og ønsker fylder den gamle dames stue op med magi og poesi. Selvom man kunne tro, at tiden var knap for en 100-årig, synes Victoria, som fylder rundt i morgen, at have al tid i verden. Den gamle dame sidder i sin stol og gennemgår med stor livslyst alle de ting, hun vil lave på sin fødselsdag. Og der er mange. Victoria er både spændt og forventningsfuld. Og har uanede mængder af livsenergi. Der bliver kørt på scooter, bagt kage og shoppet festtøj. Taget selfies.

Forestillingen er en humoristisk og finurlig fremstilling om en livsindstilling, som mange sikkert vil kunne lære af. Ikke kun det unge publikum, men også forældre og bedsteforældre. Victorias overbevisninger giver hende sejre i sit eget liv. Hun klatrer til tops i træet for at skifte perspektiv, og hun har den smukkeste skat, som indeholder en skinnende ølkapsel, et efterårsblad og en håndfuld snefnug. Mere skal der ikke til for at skabe sig selv glæde.

Victoria fortæller om sit lange liv, og gennem billeder og filmklip på fængslende og humoristisk vis, tager hun os med på rejse gennem et århundrede og et levet liv. Et eventyrligt og modigt liv, levet af en sjæl, som er forblevet ung.

Man kan blive i tvivl om, hvorvidt Victoria er en virkelig skuespiller, når hun helt magisk føres rundt af to dukkeførere, som bringer liv i krop og gestik. Men det er en dukkeforestilling. Selvom man glemmer det, når man bliver revet ind i Victorias verden. Forestillingen kan på det varmeste anbefales til skoleklasser og familier, netop fordi vi alle føres tæt på det essentielle i livet.

Den poetiske og meget livsbekræftende forestilling Al tid i verden har premiere den 4. februar på Snoreloftet i Folketeatret og er skabt af det prisbelønnede Meridiano Teatret. Forestillingen er samtidig en del af det nye U – teater for dig, som er Folketeatrets nye koncept, der tager publikum med i kunstnerisk laboratorium, når forestillingen er forbi. Her ligger materialer som papir, saks og lim klar til børn og forældre, der sammen kan efterbearbejde forestillingen.

Al tid i verden, Folketeatret
Aldersgruppe: Tilladt fra 5 – og anbefalet til 11 år
Varighed: 50 min.