Politikens Forlag har netop udgivet fire rejsebøger til fire populære europæiske storbyer: London, Barcelona, Paris og Rom. Men til forskel fra så mange andre rejsebøger, henvender den nye serie Med familien i sig til rejselystne børnefamilier.

De fire rejsebøger er alle bygget op efter samme princip, som vi kender det fra Politikens Kort og godt-serie. Hver bog er inddelt i kvarterer med fold-ud-kort og små guides til f.eks. spisesteder, attraktioner og shopping. Men til forskel fra Kort og godt har Med familien i fokus på børnefamilien og dermed børnevenlige spisesteder, gode legepladser, steder man kan slappe af osv. Bøgerne er ikke ret store og kan let håndteres af små hænder og de fylder ikke ret meget i tasken - super praktisk når der også skal være plads til alt det andet , som man slæber rundt på som børnefamilie. På sidste side i alle bøgerne er der et lille opgavehæfte med nogle små aktiviteter som f.eks. sudoku, labyrinter og find 5 fejl, der kan underholde familiens yngste rejsende på flyveturen.

Jeg har alle dage været stor fan af Politikens Kort og godt rejsebøger, og jeg er slet ikke i tvivl om at den nye serie Med familien i også nok skal blive en kæmpe succes. Måske vil bøgerne endda medvirke til at endnu flere børnefamilier får mod på at udforske Europas storbyer sammen med deres børn. For bøgerne vil afgjort gøre det lettere og mere overskueligt at finde de børnevenlige spisesteder og sjove museer eller måske endda et vandland, så det bliver en god ferie for hele familien.

5 ud af 5 stjerner:
Med familien i (hhv. Rom, Barcelona, London og Paris)
Politikens Forlag